reflexão sobre os conceitos de comunicação política, comunicação institucional e comunicação pública, conforme eles aparecem nos veículos de comunicação do Parlamento.... This paper presents the conditions of newsmaking on the legislative media of Brazilian Câmara dos Deputados following three analytical axes: political, journalistic and institutional culture. These concepts were outlined in order to explain the interferences and influences that different social fields exert on the journalistic activity. They are expressed by empirical data collected via observant participation and in-depth interviews with the social actors involved in the process. Both ethnographic techniques were instrumental for the construction of an etnography of all four legislative media maintained by the institution: TV Câmara, Agência Câmara, Rádio Câmara and Jornal da Câmara. The conclusion of this study reflects on the concepts of political, journalistic and institutional communications as they appear in the Parlamento's communication vehicles....
Analisa o Programa de Educação para a Democracia, “Missão Pedagógica no Parlamento (MPP)”, mantido pela Câmara dos Deputados (CD), por meio do Centro de Formação, Treinamento e Aperfeiçoamento (Cefor), e direcionado a professores da rede pública que...
simulação parlamentar e priorizando o protagonismo dos participantes. Tem como objetivo estudar os efeitos dessa ação educativa na cultura cívica, no engajamento cívico e na participação política formal....
Martins, Lúcio Meireles; Barros, Antonio Teixeira de(2018-03-23)
Relatório resultante de estudo do Grupo de Pesquisa e Extensão (GPE) “O poder legislativo em busca de sintonia com a sociedade: as iniciativas de accountability informativa, participação e educação política”, do Centro de Formação, Treinamento e...