Escolas do Legislativo e a educação para a democracia
Author
Carvalho, Vânia Nunes de
Publisher
Brasília : Câmara dos Deputados, Centro de Formação, Treinamento e Aperfeiçoamento
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-identifier-issn
2175.0688
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-ispartof
E-Legis - Revista Eletrônica do Programa de Pós-Graduação da Câmara dos Deputados
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation
E-legis, Brasília, n. 15, p. 46-61, set./dez. 2014
Abstract
Analisa como as Escolas do Legislativo, que têm a finalidade precípua de formar, treinar e capacitar os profissionais que atuam nas Casas Legislativas, passaram a ter função difusora da educação política. Conclui-se que o fortalecimento do Poder Legislativo, a melhoria da sua imagem institucional, a manutenção da democracia e o aumento da participação popular nestes processos são consequências possíveis do funcionamento das Escolas do Legislativo.This article analyzes how the Schools of the Legislative Power, that are primarily
designed to form, train and enable professionals who work in the Legislative Houses, have
gained in institutional perspective, diffusion function political education. For this, developing
programs and activities that aim to increase political knowledge of citizens in order to improve
the representative system. Through readings of academic papers, draw up a model of the
Legislative School possible, using as reference the Training Centre, Training and Enhancement
of the Chamber of Deputies (Cefor). The strength of the Legislative Power, improving its
corporate image, the maintenance of democracy and increased popular participation in these
processes are possible consequences.
Subject
Poder Legislativo, Brasil Educação política, Brasil